Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) 2012-13

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) 2012-13

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) A΄ ΛΥΚΕΙΟΥ


1.
Αρχαίοι Έλληνες Επιστήμονες. Επίκαιροι;

Θα διερευνηθεί η ιστορία γνωστών αρχαίων Ελλήνων επιστημόνων, που ενδιαφέρουν τους μαθητές, και οι προεκτάσεις σε διάφορα πεδία (επιστημονικό, πολιτισμικό,  κλπ. ). Θα ανακαλύψουν λεπτομέρειες από τη ζωή τους που θα αναδείξουν την ανθρώπινη πλευρά ενός επιστήμονα. Θα συνδέσουν τις κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες κάτω από τις οποίες έδρασαν και πως τους επηρέασαν αυτές. Ποιες ανακαλύψεις τους έκαναν γνωστούς στην ιστορία και ποιες ακόμα δεν έτυχαν μεγάλης αναγνώρισης. Πως συνδέονται ανακαλύψεις τόσο παλαιές με τη σύγχρονη πραγματικότητα, τη διαδρομή τους μέσα στο χρόνο, αλλά και πως συνδέονται με σύγχρονες εφαρμογές τους.:

Σκοπός της έρευνας θα είναι:

  1. Να γνωρίσει ο μαθητής τoν άνθρωπο πίσω από τον επιστήμονα.
  2. Να δει τη διαχρονικότητα των επιστημονικών ανακαλύψεων.
  3. Να αλλάξει στάση απέναντι στο στερεότυπο του επιστήμονα – απρόσιτου ανθρώπου.
  4. Να μπορέσει βρει σε καθημερινές του εφαρμογές τη συμβολή αρχαίων Ελλήνων επιστημόνων.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣΚώστας Γκουντρομίχος, χημικός
                                          Βασίλης Αθανασόπουλος, μαθηματικός

 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

project A1 arxaioi ellines epistimones.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 project a1 arxaioi ellines epistimones . ppt.pdf

 

 


2. «
Ας κρατήσουν οι χοροί….. »

Οι παραδόσεις αλλάζουν και η ελεύθερη και δημιουργική δραστηριότητα από πλευράς ατόμων είναι η δραστηριότητα η οποία προωθεί την παράδοση, την κρατάει ζωντανή, την πλουτίζει και τη μεταβάλλει.

Η παράδοση είναι το στοιχείο το οποίο μεταδιδόμενο από γενιά σε γενιά χαρακτηρίζει μια κοινότητα. Αποτελεί το στίγμα της ταυτότητας και της συνέχειας ενός τόπου με την πάροδο του χρόνου. Είναι ο τρόπος έκφρασης, σκέψης, πράξης και παρουσίας που παραδίδεται στις νέες γενιές με τελετουργικό τρόπο. Εμπεριέχει τη γλώσσα και κάθε μορφής τελετουργία, τα πιστεύω, τη συμπεριφορά, τις τέχνες και τεχνικές, τη μουσική, το χορό ήθη κι έθιμα κ.α.

H ενασχόληση με τους ελληνικούς χορούς και την ιστορία τους, πέρα από τις γνώσεις της ελληνικής παράδοσης, των ηθών και των εθίμων μας, θα έχει ως στόχο την ανάπτυξη του ψυχοκινητικού τομέα των μαθητών, την αισθητική τους καλλιέργεια, τη βελτίωση της κοινωνικής τους συμπεριφοράς, καθώς και τη διαμόρφωση της πολιτισμικής τους συνείδησης.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Εύη Μίχα, γυμνάστρια
                                               Πένυ Κόρκου, θεολόγος

 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 as kratisoun oi xoroi.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

 


3.
Το Παιδικό Παιχνίδι στο πέρασμα του χρόνου

 

Σκοπός της ερευνητικής  εργασίας είναι να διενεργηθεί μια διερεύνηση της διαχρονικής διάστασης του παιδικού παιχνιδιού. Κεντρικό ρόλο πρέπει να έχουν οι μαθητές οι οποίοι πρέπει να αυτενεργούν  και να παράγουν τα  αποτελέσματα του μαθήματος σε συνεργασία με τον καθηγητή. Η ερευνητική  διαδικασία θα συμβάλλει τόσο στην  ανάπτυξη δεξιοτήτων όσο και στη διαμόρφωση κριτικής στάσης.

Βασικά ερευνητικά ερωτήματα:.

  1. Ποιά στερεότυπα και αντιλήψεις για την παιδική ηλικία και το παιχνίδι εκφράζει  κάθε εποχή;
  2. Ποιές αντιλήψεις εκφράζουν ειδικά οι αρχαίοι για το παιχνίδι και ποια είδη παιχνιδιών είχαν;
  3. Πώς γινόταν η παραγωγή των παιχνιδιών στην νεότερη Ελλάδα;
  4. Ποια παιχνίδια έπαιζαν οι γονείς μας;
  5. Πώς παρουσιάζεται το παιχνίδι μέσα από τη ζωγραφική;
  6. Ποιά μορφή έχει το σημερινό παιδικό παιχνίδι;
  7. Ποιά ήταν η εξέλιξη της κούκλας;
  8.  

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Ευτυχία Αποστολάκη, φιλόλογος

                                               Μαρία Μενδρινού, Φιλόλογος  

                                               Ειρήνη Θεοδωροπούλου, Κοινωνιολόγος


ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 project A3 paignidi sto perasma tou xronou.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

  


ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (
PROJECTS) Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
 


1.
Φασισμός: ένα κεφάλαιο της νεότερης ιστορίας

Έχουμε ακούσει σε τόσες σχολικές γιορτές: “…κι έχει σαν στάμπα τη ζωή μου σημαδέψει δεν θα περά- δεν θα περάσει ο φασισμός”.
Όμως…
Όταν πέρασε από πού πέρασε; πώς πέρασε; από ποιους πέρασε; και σε ποιους έφτασε; από μένα θα μπορούσε να περάσει; σε μένα θα μπορούσε να φτάσει;

Θέμα αυτής της ερευνητική εργασίας είναι το ιστορικό φαινόμενο της ανόδου του φασισμού στην Ευρώπη τις δεκαετίες πριν τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο. Για να προσεγγίσουμε το θέμα μας θα χρησιμοποιήσουμε τα “κάτοπτρα” της τέχνης, του κινηματογράφου και της λογοτεχνίας, και της επιστήμης της ιστορίας.  Στόχος μας δεν είναι ούτε η “κατήχηση”, ούτε η αντιφασιστική ρητορεία, είναι να διερευνήσουμε κριτικά τις ιστορικές, οικονομικές, ιδεολογικές και κοινωνικές συνθήκες που οδήγησαν στην άνοδο του φασισμού, αλλά και να αναρωτηθούμε, να σκεφτούμε και να κατανοήσουμε τι σήμαινε ο φασισμός για τους ανθρώπους (θύτες ή θύματα) που οι ζωές τους βρέθηκαν στη δίνη του.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Άννα Τηγάνη, φιλόλογος
                                               Πόλυ Καβαλλάρη, οικονομολόγος

 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 project 1 fasismos.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

Ντοκυμαντέρ με τίτλο "ΦΑΣΙΣΜΟΣ" που παρήγαγαν οι μαθητές του Project 

 http://www.youtube.com/watch?v=i4RzZpNPp6Y   (1ο μέρος)

 http://www.youtube.com/watch?v=FQrum8XC3zU (2ο μέρος)

 http://www.youtube.com/watch?v=JkMVd9X5GnQ (3ο μέρος)

 


2.
Η ιστορική διαδρομή του Πυθαγορείου Θεωρήματος, οι αποδείξεις του και οι συνέπειες του στην εξέλιξη των μαθηματικών 

Η ιστορική διαδρομή: Μετάβαση της μαθηματικής σκέψης από την πρακτική εφαρμογή του Θεωρήματος στην καθημερινότητα των Βαβυλώνιων και των Αιγυπτίων, στη θεωρητική παρουσίαση και απόδειξη της σχολής των  Πυθαγορείων. Μελέτη ιστορικών επεισοδίων στα οποία εμπλέκεται το Θεώρημα ( γιατί  στους διάλογους του Πλάτωνα  ο Σωκράτης «διδάσκει» το Θεώρημα σε ένα δούλο;)

 Οι αποδείξεις του Πυθαγορείου Θεωρήματος: Το Πυθαγόρειο Θεώρημα έχει 350 καταγεγραμμένες αποδείξεις∙ θα μελετήσουμε αποδείξεις των Ευκλείδη, Leonardo da Vinci και του προέδρου των ΗΠΑ James Garfield. Μπορούμε να ανακαλύψουμε κι εμείς μια «νέα» απόδειξη;

Οι συνέπειες του Πυθαγορείου Θεωρήματος: Η γέννηση των αρρήτων αριθμών και η πρώτη μεγάλη κρίση στην ιστορία των μαθηματικών!

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΑργυρώ Παπαδοπούλου, μαθηματικός

 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 

project 2 pithagorio 2012-2013.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

 


3.
«Το Σμυρνέϊκο Μινόρε»: περιπλάνηση ανάμεσα στους ήχους, τα αρώματα και τις γεύσεις της Ανατολής

Αφορμή για την επιλογή του θέματος αποτέλεσε η συμπλήρωση 90 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή και η στενή σχέση του με την πόλη μας.

Το θέμα έχει στόχο να συνδυάσει ερευνητικά ερωτήματα που έχουν σχέση με τους τομείς «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες» και  «Τέχνη και Πολιτισμός». Οι ομάδες των μαθητών θα ασχοληθούν με το Σμυρνέϊκο τραγούδι και την κουλτούρα που αυτό κουβαλά. Παράλληλα θα ανιχνεύσουν το άρωμα της εποχής και θα ανακαλύψουν τις γεύσεις της Ανατολής. Μέσα από την εργασία αυτή οι μαθητές θα γνωρίσουν στοιχεία προέλευσης και λεπτομέρειες δημιουργίας γνωστών τραγουδιών και γεύσεων και θα καταγράψουν βαθιά στη μνήμη τους ένα σημαντικό κομμάτι της Ιστορίας και της Κουλτούρας του τόπου μας.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Δημήτρης Σπυράκος, μαθηματικός
                                           Ροδούλα Λόλα, φιλόλογος

 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:         

     to smirneiko minore.pdf    

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

team 1 .mnimes.pdf       team 2.dimiourgoi.pdf

 

 team 3. ixoi.pdf            team 4.geyseis.pdf    

 

 


4.
Υγιεινή Διατροφή

Θα διερευνηθεί η διατροφή, κυρίως των νέων, και οι προεκτάσεις της σε διάφορα πεδία (πολιτισμικό, ιστορικό, βιολογία, χημεία, οικονομία,  κλπ. ). Ο τρόπος με τον οποίο διατρέφονται στην καθημερινότητά τους. Πως επηρεάζουν κοινωνικοί παράγοντες τη διατροφή τους. Αν μπορούν να συσχετίσουν τη γνώση που λαμβάνουν από το σχολείο από σχετικά μαθήματα (χημεία, φυσική, γυμναστική κ.α.) με τη διατροφή που κάνουν. Σε περίπτωση που διαπιστώσουν μη σωστές διατροφικές συνήθειες να εξετάσουν τι θα μπορούσαν να αλλάξουν στην προσωπική τους ζωή για να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες. Να ανακαλύψουν σχέσεις ανάμεσα στην ελληνική παραδοσιακή διατροφή και τη σύγχρονη. Μια πιθανή προέκταση θα ήταν το κατά πόσο η τωρινή οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις διατροφικές συνήθειες και πώς.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κώστας Γκουντρομίχος, χημικός

 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 

project 4 ygieini diatrofi.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 project 4 ygieini diatrofi . ppt.pdf

 
 


5.
Ο ρόλος της θρησκείας στη διαμόρφωση του πολιτισμού των λαών μέσα από τη διερεύνηση βασικών θρησκευτικών παραδόσεων

Ο άνθρωπος είναι ον θρησκευτικό (homo religious). Η θρησκεία ως πανανθρώπινο φαινόμενο διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στην πνευματική ζωή των ανθρώπων, αλλά επηρεάζει βαθιά και τις εκφάνσεις του πολιτισμού  των λαών. Για παράδειγμα: η θέση της γυναίκας και του παιδιού, ο ταξικός διαχωρισμός των κοινωνιών με βάση θρησκευτικές αντιλήψεις και ιδέες (κάρμα, μετενσάρκωση), η κοσμοθεωρία και η αντίληψη για τον κόσμο (Ουπανισάδες του Ινδουϊσμού) κ.λ.π.

Για το σκοπό αυτό θα ταξιδέψουμε μέσα από τις βασικές θρησκείες του κόσμου, θα μεταφέρουμε τα «πιστεύω» τους με σεβασμό, θα νιώσουμε τα ήθη, έθιμα και τον πολιτισμό τους και θα προσπαθήσουμε  να δώσουμε απαντήσεις στα μεγάλα και κρίσιμα ερωτήματα που απασχόλησαν τον άνθρωπο στο παρελθόν και σήμερα.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Πένυ Κόρκου, θεολόγος
                                              Ματίνα Μάρδα, αγγλικής φιλολογίας

 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 

  project 5 thriskies tou kosmou 2012-2013.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

 

Οι Ερευνητικές Εργασίες κατά τη φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκαν σε δύο τετράμηνα (ολόκληρο το διδακτικό έτος). Η δημόσια παρουσίαση των εργασιών έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημαρχείου Καισαριανής στις 23 και 24 Απριλίου 2013 (Β' Λυκείου και Α' Λυκείου αντίστοιχα). Η επεξεργασία των ηλεκτρονικών αρχείων και η ανάρτησή των εργασιών στην ιστοσελίδα του σχολείου έγινε από τον καθηγητή Δημήτρη Σπυράκο, μαθηματικό.

Ανακοινώσεις Σχολείου
Τα πιο Δημοφιλή...
Πρόσφατες Ενημερώσεις