Τετάρτη, 23 Σεπτεμβρίου 2020

"Πες το με μια φωτογραφία. Από την τεχνική στην τέχνη.",

"Πες το με μια φωτογραφία. Από την τεχνική στην τέχνη."

Project  της  Β  Λυκείου.  Υπεύθυνη:  Ιωάννα  Λάζαρη

Η φωτογραφία της εβδομάδας 

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) 2013-14

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) 2013-14

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS) A΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

 

 

1. Διαφορετικοί; Ναι!  Ίσοι, όμως…; 

ΟΝΟΜΑ:……

ΥΨΟΣ: 1,73

ΧΡΩΜΑ ΜΑΤΙΩΝ: Γαλανό

ΦΥΛΟ: Αρσενικό

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Εχίνος Θράκης

ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ: Ελληνική

ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ: Αθήνα

ΟΝΟΜΑ:……

ΥΨΟΣ: 1,59

ΧΡΩΜΑ ΜΑΤΙΩΝ: Καστανό

ΦΥΛΟ: Θήλυ

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Γκρίκα Θεσπρωτίας      

ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ: Ελληνική

ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΟΙΚ.: Μόναχο

ΟΝΟΜΑ:……

ΥΨΟΣ: 1,63

ΧΡΩΜΑ ΜΑΤΙΩΝ: Καστανό

ΦΥΛΟ: Θήλυ

ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ: Αθήνα      

ΥΠΗΚΟΟΤΗΤΑ: Αλβανική

ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ: Αθήνα

Στην ιστορία της ανθρωπότητας κάποιες από τις παραπάνω διαφορές ή παρόμοιες, π.χ. το φύλο, αν ήσουν γυναίκα, ή το χρώμα στο δέρμα, αν ήσουν μαύρος, έγιναν αλυσίδες που καθόρισαν για κάποιους μια ζωή ανισότητας, κατωτερότητας, περιθωριοποίησης.

Πότε και πώς η διαφορετικότητα γίνεται ανισότητα; Στη σημερινή Ελλάδα, διαφορές όπως το φύλο, η κοινωνική και η γεωγραφική καταγωγή ή άλλες διαφορές δημιουργούν ανισότητες;

Παιχνίδια ρόλων, η βιωμένη μας εμπειρία, λογοτεχνικά κείμενα, ντοκυμαντέρ, κινηματογραφικές ταινίες, αλλά και στατιστικά δεδομένα και χάρτες θα μας βοηθήσουν να διερευνήσουμε τα παραπάνω ερωτήματα, να κατανοήσουμε τον εαυτό μας και τους άλλους, πέρα από τα στερεότυπα και μέσα από την προοπτική της κοινωνικής δικαιοσύνης.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΤηγάνη Άννα, φιλόλογος

 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣteliki ergasia.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:       ekpaideytiko yliko.pdf

 

RATSISMOS.pdf              diaforetikotita anthropon.pdf                 ftoxeia.pdf

 

video :  "family"

     

 

 

2. Άσε τα καμώματα, έχω δικαιώματα! (πρώτα ανήλικος και μετά μαθητής) 

 

«Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο», «Δεν έχεις χρόνο τώρα εσύ για διασκεδάσεις, έχεις διάβασμα», « Άκου τι σου λέω εγώ, είσαι μικρός για να αποφασίζεις»

Γνωρίζουν οι έφηβοι σήμερα τα δικαιώματά τους; Ξεκινώντας από την Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού θα εξετάσουμε αν αυτά γίνονται σεβαστά στη χώρα μας. Οι μαθητές θα προβληματιστούν κατά πόσο είναι ενήμεροι για τα δικαιώματά τους, θα ερευνήσουν τόσο μέσα από το οικείο τους περιβάλλον όσο  και μέσα από τον τύπο σε ποιο βαθμό αυτά παραβιάζονται και αν υπάρχουν φορείς που διασφαλίζουν και προασπίζονται  τα παιδιά. 

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Ζερβογιώργη Κωνσταντίνα, φιλόλογος
 
 

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

 

 

3. Οι δύο όψεις του νομίσματος…

 Τα νομίσματα, τόσο αυτονόητα στην καθημερινότητά μας!

 Τα ψιλά στην τσέπη μας πάντα χρήσιμα για να αγοράσουμε κάτι, ήδη από όταν ήμασταν παιδιά. Αλλά και παιχνίδι. "Παίζουμε  ΄κορώνα ή γράμματα ΄;" ή ξεπατικωτούρα με μολύβι και χαρτί τις δύο όψεις τους. Και συλλογή, μεγάλη με πολλά και περίεργα εξωτικά και παλιά νομίσματα, ή συλλογή μικρή με κάτι λίγα κέρματα που κρατήσαμε για να θυμόμαστε τη δραχμή ή τα κέρματα που περίσσεψαν από κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό ή και τα ευρώ από τις διάφορες χώρες με διαφορετικές από τη μια όψη παραστάσεις. Και κάτι "λίρες", στο παλιό μενταγιόν της γιαγιάς και τα "φλουριά" για το γούρι όταν γεννήθηκε το μωρό και τα "ασημένια" κέρματα για να ασημώσουμε το καινούριο αυτοκίνητο….

Όμως τι είναι τελικά τα νομίσματα; Και όλα αυτά τα ανάγλυφα πάνω τους; Σημαίνουν κάτι; Οι εικόνες τους και τα γράμματα τι θέλουν να μας πουν; Μαθαίνουμε τίποτα από αυτά για το παρελθόν και το παρόν; Μήπως αποτελούν "αυτόπτες μάρτυρες" ιστορικών γεγονότων και περνούν μηνύματα αναλλοίωτα στο χρόνο;

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Καβαλλάρη Καλλιόπη, οικονομολόγος


ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:  1st team.pdf      2nd team.pdf     3rd team.pdf     4th team.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:     powerpoint 1st team.pdf    powerpoint 2nd team.pdf

                                                                           powerpoint 3rd team.pdf     powerpoint 4th team.pdf  

 

  

 

4. Το μαγικό ταξίδι του  σταφυλιού στο πέρασμα των χρόνων

Σκοπός της έρευνας των μαθητών είναι να γνωρίσουν και στη συνέχεια να αξιολογήσουν τη σημασία της αμπέλου στον πολιτισμό του ανθρώπου από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή. Με αυτή την καταγραφή και παρατήρηση θα επιδιωχθεί να δοθούν απαντήσεις:

1. στον τρόπο απεικόνισης της αμπέλου στην τέχνη και στους συμβολισμούς της από την αρχαιότητα ως σήμερα

2. στη συμβολή της στον καθημερινό και κοινωνικό βίο (διατροφή, συμπόσια κλπ.),

3. στο εμπόριο και την οικονομία (παραγωγή οίνου και εμπορικές δραστηριότητες), στις θρησκευτικές αντιλήψεις (λατρεία Διονύσου, Χριστιανισμός)

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Μαντάλα Μαρία, φιλόλογος


ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:     questions.pdf    quiz.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:     project grapes.pdf

 

  

 

5.«Θα σας πω ένα παραμύθι…»: Οι αρχαιοελληνικοί μύθοι και η διαχρονική επίδρασή τους στην τέχνη

Σε πρώτο στάδιο, θα γίνει μελέτη και καταγραφή των βασικών μυθικών κύκλων και στη συνέχεια θα αναζητηθούν διαχρονικές επιδράσεις τους στις διάφορες μορφές της ελληνικής και ευρωπαϊκής τέχνης (αγγειογραφία, γλυπτική, ποίηση, θέατρο, ζωγραφική, κινηματογράφος κλπ.). Σκοπός της ερευνητικής εργασίας είναι να αντιληφθούν οι μαθητές την ανάγκη που οδήγησε στη γέννηση της μυθολογίας και την αξιοποίησή της από τους ανθρώπους της αρχαιότητας και των μεταγενέστερων εποχών.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Μάστορη Φανουρία, φιλόλογος


ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:    mythoi.doc

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:      mythoi.ppt

 

  

  


ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (
PROJECTS) Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

 

 

1. Εναλλακτικές μορφές οργάνωσης τοπικών κοινωνιών στην Ευρώπη

Στη σημερινή Ευρώπη, που πλήττεται από την παγκόσμια οικονομική κρίση, υπάρχουν κοινότητες που εφαρμόζουν ένα διαφορετικό μοντέλο δομής, ανάπτυξης και διαχείρισης του πλούτου. Σε διάφορα μέρη της ηπείρου μας, από την Μαριναλέδα της Ανδαλουσίας στη Νότια Ισπανία, μέχρι την κοινότητα της Ανάβρας στη Μαγνησία οι τοπικές κοινωνίες αποδεικνύουν ότι μπορούν με αποφασιστικές και καινοτόμες δράσεις να προσφέρουν στους πολίτες τους μια εναλλακτική λύση. Στην έρευνά μας θα αξιολογήσουμε την ποιότητα ζωής σε αυτές τις κοινότητες, θα συγκρίνουμε τις διαφορετικές φιλοσοφίες δομής που υφίστανται σε αυτές και θα αναζητήσουμε δυνατότητες υλοποίησης αυτών των δομών και σε άλλες περιοχές της χώρας μας, που διαθέτουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις.

 

ΥΠΕΥΘΥΝOΣ  ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:  Κωνσταντόπουλος Ασημάκης, Γερμανικής φιλολογίας


ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:    MARINALEDA.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

  

 

2. Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη

Μέσα από αυτή την ερευνητική εργασία οι μαθητές θα επιχειρήσουν την οργάνωση ενός ταξιδιού, το οποίο θα περιλαμβάνει πολλούς Ευρωπαϊκούς σταθμούς. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να εξασφαλίσουν την μεταφορά τους στις διάφορες πόλεις, να επιλέξουν την πλέον συμφέρουσα διαμονή στα κατά τόπους καταλύματα και να προγραμματίσουν το ταξίδι τους όσον αφορά τα αξιοθέατα που θα επισκεφτούν, τις περιηγήσεις που αξίζει να κάνουν σε κάθε πόλη, τα τοπικά προϊόντα που πρέπει να δοκιμάσουν και την διασκέδασή τους. Σ’ αυτή την προσπάθεια θα ερευνήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο στην οργάνωση της μεταφοράς και της διαμονής σε μια Ευρωπαϊκή πόλη, αλλά και στην οργάνωση του συνολικού ταξιδιού.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Αγρίου Έλλη, καθηγήτρια πληροφορικής

ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:     TRAVELING EUROPE.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:    ppt TRAVELING EUROPE.pdf

 

  

 

3. «Oνειρευτείτε! Είναι μεταδοτικό....»

Τα όνειρα της μέρας και της νύχτας είναι άμεσα συνδεδεμένα με την ψυχολογική μας πραγματικότητα. Η ερευνητική εργασία θα μας ταξιδέψει στον χώρο των ονείρων, κυριολεκτικά και μεταφορικά για να ανακαλύψουμε μια πολύ σημαντική πτυχή τους που συνδέεται με την έκφραση της δημιουργικότητας και της καλλιτεχνικής παραγωγής.

Η προφητική τους ιδιότητα στον χώρο των θρησκειών δεν θα περάσει απαρατήρητη και θα συνδυαστεί με την σύγχρονη ερμηνεία των ονείρων στον χώρο της ψυχανάλυσης για να παραχθούν χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το δεύτερο σκέλος της θεματικής μας, δηλαδή την μεταδοτικότητά τους και την επίπτωσή τους στον ανθρώπινο ψυχισμό.

Η υποδιαίρεση της ερευνητικής εργασίας θα είναι η εξής: α) μορφές και όψεις των ονείρων όπως ονειρομαντεία, ονειροκριτική, οράματα, υπνοβασία, ύπνωση, ονειροφαντασία, εξωσωματικές εμπειρίες μέσω ονείρων κτλ, β) η αποκωδικοποίηση των σημασιών που υποδηλώνουν γ) ο συνδυασμός τους και με την εικονική πραγματικότητα της σύγχρονης ζωής δ) η καταγραφή και η επεξεργασία υλικού που θα προέρχεται από τον κινηματογράφο, την φωτογραφία και τις εικαστικές τέχνες για την πληρέστερη πλαισίωση της θεματικής μας.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Γρίβα Σωτηρία, θεολόγος


ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

 

  

 

4. Αναγεννησιακή ζωγραφική

Οι μαθητές θα γνωρίσουν τη ζωή, τη δράση και το έργο των σημαντικότερων εκπροσώπων της ζωγραφικής κατά την περίοδο της Αναγέννησης. Έτσι, θα εμβαθύνουν στις συνθήκες που γέννησαν το πνευματικό κίνημα της Αναγέννησης και στις αλλαγές που έφερε στη νοοτροπία και τον τρόπο σκέψης των ανθρώπων.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Μάστορη Φανουρία, φιλόλογος - Σαράντη Μαρία, Αγγλικής φιλολογίας


ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:  anagennisi.pdf

 

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:    ppt anagennisi.pdf

 

  

 

Παρουσίαση Ερευνητικών Εργασιών (project) Α' Λυκείου 2012

Την Τετάρτη 16-05-2012 στην  αίθουσα  εκδηλώσεων  του  Δημαρχείου  Καισαριανής  έγινε  η παρουσίαση των αποτελεσμάτων των Ερευνητικών Εργασιών (Project) της Α΄ Λυκείου.  Παρουσιάστηκαν  5 εργασίες (project) από τους μαθητές της Α' Λυκείου.

 

Ανακοινώσεις Σχολείου
Τα πιο Δημοφιλή...
Πρόσφατες Ενημερώσεις